Friday, October 15, 2010

Hari2 Yang Penuh Dengan Negatif Aura

Pagi tadi masa meeting awal2 lagi aku banyak mengatakan "No" dari "Yes". Tak tau kenapa, apa yang bos aku cakap aku bantah siap buat muka lagi. Aku pun tak tahu nape, pikir2 balik aku rase 2-3 minggu nie banyak sangat benda2 yang nak kena follow up tu yang menggangu emosi aku agaknye....emo ler pulak.

Lepas tu pegi kat supplier asyik nak cari apa yang supplier buat salah. Masa meeting macam2 yang aku complaint, tapi aku fikir balik dia orang memang deserved untuk complaint aku tu.

Balik dari supplier aku call bos untuk report apa yang berlaku, banyak jugak comment bos aku kasi. Tengah sedap2 bercakap dengan bos aku, aku tak perasan ada kereta peronda ikut aku dari belakang. Aku tak perasan sangat dia kasi lampu, aku ingatkan dia orang tak perasan aku guna HP masa memandu, tu yang aku buat tak tau jer. Lepas tu aku nampak lampu, sah2 aku kena tahan.

Disebabkan keadaan jalan yang sesak, aku pun cari ler tempat untuk berenti. Yer lah takkan nak berenti tengah2 jalan, tapi polis tuu cam tak puas hati suruh jugak aku berhenti tengah2 jalan raya tuu. Apa lagi berenti ler aku...huhu takut kene tembak.

Bila aku berhenti, keluarlah 2 orang polis dari kereta. Aku tau aku dah buat salah, aku pun cepat2 turunkan cermin tingkap dan cepat2 mintak maaf dengan kedua2 anggota polis tersebut. Tapi apa yang aku tekejut salah seorang dari polis tersebut bernama Wan aku ingat lagi nama tuu, tak pasal2 menengking kat aku. Antara kata2 yang aku masih ingat,
1. Kau nie kurang ajar dan tak reti bahasa aku suruh berenti ker.
2. Sape ajar kau mintak maaf dengan polis.
3. Kau nak kena tembak
4. Buang masa aku aje tahan budak skema macam kau nie(budak skema ker aku??)

Aku betul2 tak puas hati sebab aku tau hak aku sebagai orang awam. Aku cakap kat polis tu, "encik janganlah marah saya macam nie, kalau encik nak saman saya saman aje lah. Bagitau kesalahan saya saya akan tandatangan surat saman tuu".

Sorang lagi polis tu yang kasi aku surat saman tu senyap tak cakap apa. Mungkin dia tau aku tak puas hati dengan kawan dia. Siap aku sound lagi kat kawan polis tu yang aku akan buat offcial complaint pasal kawan dia tu.

Lepas dapat surat saman tu, aku terus call balai polis Sri Alam bahagian tatatertib untuk buat aduan. Esok aku nak call sekali lagi sbb aku tak dapat bercakap dengan orang yang sepatutnya.

Malam nie bila aku fikir balik akau rase semua kejadiaan hari nie perpunca dari sikap aku yang terlalu banyak negatif dari positif. Baru aku teringat pesan Dr Azizan, bila kita dipengaruhi sifat2 nagatif maka seluruh hari kita akan dipenuhi dengan perkara negatif.

No comments: